Záujem o franšízy z Česka aj zahraničia
Ako sa súčasná situácia a opatrenia prejavili vo fungovaní Papilonie? Iste, mali ste zatvorené, ale predpokladám, že starostlivosť o motýli dom nebola prerušená.
Motýli dom je živý ekosystém a ten samozrejme vyžaduje každodennú starostlivosť bez ohľadu na uzatvorenie prevádzky. Čo sa týka rutinných každodenných úkonov, pre nás sa prakticky nič nezmenilo. Motýle dostávali potravu, udržovali sme stálu teplotu aj vzdušnú vlhkosť, letovú zónu sme čistili, polievali rastliny atď.
Je možné už teraz odhadnúť, ako dopadne tento rok z Vášho pohľadu?
To je veľmi ťažká otázka. Do začiatku vládnych reštriktívnych opatrení sme pozorovali značný medziročný nárast návštevnosti. Ako sa však situácia bude vyvíjať po opätovnom otvorení, to záleží na mnohých premenných, ktorých hodnotu nepoznáme. Každopádne poslednú dobou dostávame veľa dotazov ohľadom termínu otvorenia. To naznačuje, že záujem o náš produkt by aj v tejto dobe mohol zostať na vysokej úrovni.
Českú republiku čaká tento rok isto úbytok zahraničných turistov. Je podľa Vás možné, aby ich nahradili domáci obyvatelia? Aký je vlastne pomer návštevníkov Vašich motýlích domov?
Aj keď je Papilonia Praha umiestená v centre mesta, Česi vždy tvorili minimálne 50 % návštevníkov. Nikdy sme teda neboli atrakciou zameranou výhradne na zahraničných turistov. Ak ľudia budú ochotní venovať sa voľnočasovým aktivitám a zafungujú plánované opatrenia na oživenie tuzemskej turistiky, i pri absencii zahraničnej klientely bude prevádzka motýlieho domu rentabilná.
Potenciálnym franšízantom ponúkate know-how na vybudovanie a prevádzkovanie motýlích domov. Ako to vyzerá so záujmom o licencie?
Záujem zo strany investorov prekročil naše očakávania. Doslova v horizonte týždňov od zverejnenia našej ponuky sa nám podarilo obsadiť lokality v ČR, o ktoré sme mali primárny záujem. A nešlo iba o šťastie – veď o mesto Brno prejavilo záujem päť vážnych záujemcov, ohľadnom Lipna nás kontaktovali minimálne traja.
Ako je to s ďalšou expanziou? Sú nejaké ďalšie miesta, ktoré sa do budúcnosti rysujú?
Sami prevádzkujeme dva motýlie domy, a to v Karlových Varoch a v Prahe. Franšízanti už stavajú motýlie domy Papilonia v Brne a na Lipne, pričom prevádzku by mali zahájiť v júli, resp. v auguste. Domnievame sa, že priestor aj tržní kapacita v Českej republike umožňuje ešte jednu realizáciu. Avšak iba v prípade, že investor nájde atraktívne miesto v dostatočnej vzdialenosti od už obsadených lokalít.
Evidujete záujem o licencie aj zo zahraničia?
Áno, oslovujú nás aj investori zo zahraničia. Pred koronavírusovou krízou bola veľmi blízko výstavba motýlích domov Papilonia v Abu Dhabí a v Nemecku. Tieto jednania boli už vo finálnej fáze príprav vrátane vybraných nehnuteľností pre výstavbu. Záujem prejavili aj investori z Chorvátska, Rakúska, Poľska či zo Slovenska. Bohužiaľ, pandémia koronavírusu zatiaľ našu expanziu do zahraničia zastavila. Pevne však veríme, že hneď ako reštriktívne opatrenia vo svete pominú, unikátny koncept motýlích domov Papilonia opäť ukáže svoju atraktivitu pre prípadných záujemcov o spoluprácu.
Prečítaj články
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?