Simplea a Swell oznámili fúziu
V priebehu prvého polroka 2024 sa spoločnosti Simplea a Swell spoja a obe budú pôsobiť pod značkou Simplea. Budú mať 320 finančných poradcov a na budúci rok plánujú k aktuálnym 18 pobočkám Simplea Point otvoriť ďalších 31 pobočiek po celom Slovensku. Ich spoločným cieľom je naďalej rozširovať franšízovú sieť finančných poboček.
Najväčšia česká finančno-poradenská skupina Partners vstúpila na slovenský trh pod značkou Simplea v lete 2021 a medziročne narastie o 50 %. Za rok 2023 predpokladá obrat skupiny na úrovni 6 miliónov eur. „Našou víziou je, aby mal každý človek – aj obyvateľ stredného či menšieho mesta – prístup k viacerým finančným značkám a produktom, podobne ako ho majú ľudia z veľkých miest. Na rozdiel od pobočiek bánk či poisťovní dávajú naše pobočky príležitosť vybrať si spomedzi viacerých finančných produktov, porovnať si ich a dostať finančný plán na mieru podľa svojich potrieb a podľa svojej aktuálnej situácie. V tom je naša služba unikátna,“ zdôraznil Petr Borkovec, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ českej finančnej skupiny Partners.
Swell oceňuje fintech riešenie Simplea
Spoločnosť Swell založili v roku 2022 skúsení finanční poradcovia. „V priebehu krátkeho obdobia sa nám podarilo vybudovať tím 170 ľudí a hľadali sme príležitosti na ďalší rozvoj podnikania. Porovnávali sme možné prínosy vstupu kapitálového investora a vstupu silného partnera z biznisu. Výsledkom analýzy bolo zistenie, že čisto kapitálový investor neprinesie know-how, potrebné pre ďalší rast. Súčasná doba je totiž doba informačná. Najmodernejšie IT riešenia pre finančné poradenstvo, ktoré má materská spoločnosť Simplea, ako aj získanie bankovej licencie v Čechách, nás skutočne oslovilo. Pre Swell to znamená výrazný priestor na rast a mimoriadnu konkurenčnú výhodu. Swell sa bude môcť naplno venovať tomu, v čom sú experti a odborníci – v poskytovaní finančného poradenstva klientom,“ povedal Martin Mikolášek, spoluzakladateľ a predseda predstavenstva firmy Swell Financial Group.
Simplea Apka: Všetky financie jednoducho v mobile
Moderné fintech riešenia pre klientov Simplea doplní už v prvom štvrťroku 2024 novinka – mobilná banková a poradenská aplikácia Simplea Apka. „Klient nájde v aplikácii veľmi detailný investičný reporting aj všetky informácie o svojich ďalších finančných produktoch, pričom si do aplikácie bude môcť doplniť aj tie, ktoré nemá dohodnuté cez Simplea. Klient bude mať možnosť porovnať finančné produkty a cez aplikáciu bude môcť komunikovať so svojim poradcom a na elektronické podpísanie zmlúv bude môcť využiť Face ID či Touch ID,“ informoval Petr Borkovec.
Nakoľko spoločnosť Partners získala v roku 2023 v Čechách bankovú licenciu, Simplea predpokladá, že jej klienti budú môcť od roku 2025 cezhranične využívať depozitné produkty Partners Banky, teda eurový účet, sporiace a terminované účty.
Prečítaj články
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Spoluzakladateľ a riaditeľ franšízovej siete Paysera Liudas Kanapienis pochádzajúcej z Litvy v rozhovore hovorí nie iba o zvláštnostiach finančného on-line sektora a "banklinku".
Paysera poskytuje obchodníkom systém bezhotovostných platieb i zmenární v jednom. Čo presne robia franšízanti firmy z Litvy?
Jednoduché spracovanie elektronických platieb umožňuje Paysera, nováčik v Katalógu franšíz. Firma z Litvy hľadá franšízantov v EU.
Najčítanejšie
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?