Kilá dolu, podnikanie hore
V súčasnosti pôsobí na českom a slovenskom trhu zhruba 130 výživových poradní Naturhouse. Väčšinu z nich majú v rukách franšízanti. Stále sú však lokality, v ktorých ešte táto pôvodom španielska značka zastúpenie nemá. Záujemcovia o rozbehnutie vlastného podnikania pod hlavičkou tejto značky môžu začať podnikať v mestách s viac ako 20 tisíc obyvateľmi, pobočku však je možné otvoriť aj v menších mestách, a to vďaka mikrokonceptu, ktorý vedenie siete v Česku a na Slovensku vytvorilo.
Štandardná pobočka vhodná pre minimálne 20tisícové mestá by mala mať veľkosť najmenej 29 m2 a mať výkladnú skriňu. Umiestená by mala byť na mieste s vysokým pohybom ľudí. Ideálne teda v centrách miest alebo v obchodných centrách. Investícia do pobočky tohto typu začína na 16 100 Eur. Ak sa budúci franšízant rozhodne podnikať v menšom meste, má k dispozícii už spomínaný mikrokoncept určený pre mesta s 8 až 19 tisícmi obyvateľov. V takomto prípade začína pre franšízanta investícia na 9 200 Eur. Priestor pre pobočku, či už vlastný alebo prenajatý, musí byť minimálne 20 m2 a rozdelený na čakáreň a výživovú poradňu. Nachádzať by sa opäť mala vo frekventovanej lokalite v centre mesta.
Z výživového poradcu podnikateľom
Za svoju investíciu okrem pomoci so zariadením a sprevádzkovaním pobočky franšízant získa kompletné know-how potrebné k jej prevádzkovaniu. Franšízantom sa môže stať investor, ktorý má záujem prostredníctvom svojich zamestnancov prevádzkovať viac pobočiek, ale aj výživový poradca, ktorý sa zároveň stane podnikateľom.
Služby značky Naturhouse spočívajú v dvoch krokoch. Prvou službou sú konzultácie, ktoré sú pre potenciálnych klientov bezplatné. „Pred definitívnym rozhodnutím, či sa klienti obrátia na služby Naturhouse, môžu vyskúšať balíčkovú formu v podobe zakúpeného produktu a stravovacieho plánu na tri týždne,“ hovorí výživová poradkyňa Naturhouse franšízantka Lenka Tuizalová s tým, že najviac využívanou je klasická metóda. Pri nej klient absolvuje úvodnú konzultáciu, spolu s výživovou poradkyňou vyplní dotazník o zdraví, alergiách či chorobách a intoleranciách. Absolvujú tiež vyšetrenia, na základe ktorých im bude zostavený jedálniček na mieru.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Naturhouse otvoril už 36. výživovú poradňu na trhu. Vo finále by ich malo byť 50.
Veľa našich franšízantov prišlo z korporátneho prostredia, na spolupráci s nami oceňujú priateľský a otvorený prístup, hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete výživových poradní Naturhouse pre ČR a SR.
Najčítanejšie
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?